Zondag 1 juni Hanksville-Green river (152 km)

English

Little Wild Horse canyonGoblin Valley
Vanuit Hanksville vervolgen we highway 24 naar het noorden. De weg is kaarsrecht maar het is zeker niet saai. Midden in het landschap staan gigantische rotsblokken lijkend op standbeelden. Luddo fietst weer erg hard vooruit dus zijn vorm lijkt weer ok. De afslag naar Goblin valley statepark blijkt veel verder te liggen dan de GPS suggereert. In plaats van rechtstreeks naar het park te gaan (deze weg is afgesloten) moeten we eerst nog kilometers doorrijden tot de afslag naar Temple Mountain Road. Hier slaan we linksaf, een hobbelig smal asfaltweggetje omhoog. Bij de top verandert het wegdek ineens in een brede nieuwe highway, voorzien van glad asfalt. Heel merkwaardig zo in the middle of nowhere. Een paar kilometer verder slaan we linksaf richting Goblin Valley en rijden weer helemaal terug zuidwaarts tot het park, pal tegen de wind in. Een omweg van 20 km. Eindelijk bij het park aangekomen, besluiten we eerst Little wild horse canyon te bezoeken. De weg erheen is hobbelig asfalt met af en toe stukken wasbord gravel. De ingang van de canyon is met rotsblokken versperd en het juiste pad kunnen we helaas niet vinden. Teleurgesteld keren we terug naar de merkwaardige Goblin rotsen waar we maar weinig tijd hebben om er te wandelen. Ondanks het late tijdstip (15.30) willen we toch nog doorfietsen tot Green river, 80 km (!) verderop. Dan liggen we weer enigszins op schema om op tijd in Los Angeles te arriveren voor de bruiloft. Zoals verwacht wakkert de wind in de namiddag aan en met wind in de rug vliegen we met hoge kruissnelheden van 30-40 km/u over de kaarsrechte highway 24. Om de freeway te omzeilen slaan we rechtsaf de old State highway 24 in, een vervallen maar heerlijk verkeersvrij weggetje. De Garmin weet echter een nog kortere route (county road) maar die weg bestaat niet eens. Al om 19u15 bereiken we camping Shady Acres midden in het dorp. Een vrij groot RV park met weinig kampeerders ($22 dollar). En dan weer als gebruikelijk gauw de tent opzetten, douchen, koken en eten want om 21 uur is het hier al donker.

927m hoogtemeters (gem. 5% max 13%), gem. snelheid 16km/u, max. 66km/u

Dag 8 >