Vrijdag 30 mei Escalante-Boulder (49km)

English

Head of the Rocks OverlookCalf Creek watervalthe Hogback
Na Escalante wordt het landschap steeds mooier en bij het bereiken van de top erg fraai. We zien in de verte nog de fietser-zonder-BOB die ook op weg is naar Boulder, maar maar halen ‘m niet meer in. De afdaling van deze " scenic highway 12" is spectaculair, het lijkt een beetje op Zion. Bij de "Head of the Rocks" Overlook bliijven we maar fotos en filmpjes maken, zo mooi is het hier.

Head of the Rocks Overlook

Bij Calf Creek Recreation Area stappen we van de fiets en maken we een mooie wandeling naar de waterval (1,5 uur heen en 1 uur terug). Luddo is weer volledig hersteld en draagt nu de bolletjestrui. Enkele wandelaars die ons eerder zijn gepasseerd met de auto herkennen ons daardoor als de twee fietsers. Na een uurtje zijn we weer terug op de parkeerplaats, waar meteen een pittige klim van 10-14% volgt, ongeveer 5 km lang tot 2000m. Bovenop het plateau gekomen kijken we in de diepe ravijn waar we langs de Calf creek hebben gewandeld. De weg loopt hier over een bergrug (the Hogback)  met aan beide zijden een afgrond, erg fraai. In Boulder aangekomen is vanwege een bruiloft alles dicht en zijn alle motels volgeboekt. De campground in het dorp blijkt een parkeerplaats voor RV's zonder enige voorzieningen. Na een dure fastfood maaltijd in een snackbar (een burrito en een hamburger voor $30) gaan we op zoek naar een kampeerplek. Langs de Burr-trail moet er wel wat te vinden zijn volgens de locals. Aan de rand van het dorp zien we echter een mooi grasveld achter Boulder Mesa Restaurant en vragen aan de eigenaar of we er de tenten mogen opzetten. Dat mag wel maar het kost wel 10 dollar. Omdat het al laat is en we geen zin hebben nog verder te zoeken gaan we akkoord en kunnen ons een beetje opfrissen in de toilet van het restaurant. Ook in Boulder hebben we geen gsm bereik maar na een harde reset krijg ik de smartphone weer aan de praat en krijg eindelijk verbinding via het wireless internet van de Boulder lodge zodat ik wat verslagen kan doormailen.

779 hoogtemeters (gem. 6%, max 16%) gem. snelheid 14km/u, 9 km wandelen

Dag 6 >